Daca va intreb, ce au in comun urmatoarele evenimente: Scufundarea navei TITANIC, invazia din Golful Porcilor si explozia navetei Challanger o sa aflu cel mult ca toate trei au fost niste dezastre istorice de proportii. Conform cu articolul "An underused managemt tool" ce au avut in comun aceste dezastre a fost lipsa fluxului de informatii datorat FRICII de a pune intrebari a celor implicati. In toate cele trei cazuri, investigarile au scos la iveala, ca anumite persoane responsabile direct in planificarea lor aveau temeri sau banuieli dar nu au avut curajul sa puna acele intrebari care ar fi dus la evitarea producerii dezastrelor. In articolul mai sus mentionat se vorbeste despre importanta creearii unei organizatii care invata, in care leadershipul sa incurajeze o cultura daca nu un cult al adresarii de intrebari.
Acest sistem este benefic atat pentru cei din conducere care au greutati in a lua decizii grele cat si pt organizatie in ansamblu pentru ca s-ar asigura o eficienta sporita bazata pe un schimb informational intre toti membrii care duce la gasirea celor mai bune solutii. Jack Welch fost CEO Gen Electric face o precizare conform careia a conduce cu succes inseamna a vedea realitatea asa cum este ea si nu cum speram sau credem noi ca este. Acesta mentiune ma duce cu gandul la domeniul meu preferat, la psihologie, unde se vorbeste despre faptul ca noi singuri ne creem realitatea care ne inconjoara cu asta creand si limitele si limitari care ne franeaza in viata. Astfel pot sa spun ca o organizatie se conduce eficient la fel cum iti conduci viata intr-un mod eficient, adica fiind propriul tau lider. Daca ne gandim putin si la nivelul relatiilor interpersonale sau a vietii de zi cu zi, o mare parte din stress si din probleme ni le provocam singuri cand luam decizii in necunostiinta de cauza sau fara a intreba inainte din o anumita frica. Aceasta frica la fel ca si cea de vorbit in public este una care ne este indusa de catre societate, suntem invatati de mici ca a pune intrebari e nepoliticos si din prisma leadershipului se induce perceptia ca liderii trebuie sa aiba raspuns la toate problemele. In concluzie ader la parerea lui Oakley si Krug, prezentata in articol, ca a pune intrebari este cea mai eficineta unealta de a responsabiliza, imputernicii (empowerment) pe care o are la indemana un lider. Acesta abilitate duce cu siguranta la cresterea motivarii individuale a celor pe care ii conduci si a productivitatii actiuniilor tale. As ca fiti buni si puneti intrebari :)
Mai jos sunt intrebarile si actiuniile celor mai eficienti lideri din business conform lui Drucker si Maciariello:
-Au intrebat: Ce trebuie sa se faca?
Ce e cel mai bine pentru organizatie?
-Au dezvloltat planuri de actiune.
-Si-au asumat responsabilitate pentru deciziile luate.
-Si-au asumat raspunderea comunicarii eficiente.
-S-au concentrat pe oportunitati si nu pe probleme.
-Au condus intalniri/sedinte productive.
-Au gandit si au spus "NOI" in loc de "EU"
-Intai au ascultat si au vorbit ultimii
sâmbătă, 30 mai 2009
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu